Ofwel Warrior 2 of Virabhadrasana II, een bekende staande yoga houding. In de Krijger 2 versterk je de onderkant van je lichaam, de bovenkant van je lichaam wordt geopend waardoor de energie beter kan gaan stromen en je strekt het bovenlichaam.

Vraag jij je ook wel eens af waarom er ‘geen’ spiegel in de yogazaal hangt, dat kan zo af en toe heel handig zijn maar het haalt je ook met je aandacht uit je lichaam. Tijdens yoga breng je je aandacht naar binnen toe en leer je te voelen wat voor jou de juiste houding is, het denken probeer je los te laten. Voor mij zorgt deze houding als onderdeel van de zonnegroet ervoor, dat ik volledig aanwezig ben in mijn lichaam.  De oefening kalmeert mijn ‘mind’ en laat mij even helemaal terug komen bij mij zelf. Hier profiteer ik de hele dag van.

Aandachtspunten voor de Krijger 2

  • Stap je rechtervoet naar achteren, zet deze 45 graden in de mat (je hak staat verder naar achteren dan je tenen)
  • Duw de buitenkant van je rechtervoet weg in de mat
  • Loop de voorste voet iets naar binnen, zodat je voorste voet en achterste voet in 1 lijn staan
  • Met je linkerhand duw je je linker knie naar buiten, zodat je knie boven je enkel komt te staan
  • Beide bovenbenen roteren naar buiten
  • Duw je staartbeen richting de mat, hierdoor worden de heupen iets naar voren geduwd
  • Trek je navel en onderste ribben in
  • Strek beide armen zijwaarts en kijk over je voorste middelvinger naar voren
  • De schouders zijn laag en ontspannen

Good luck en vergeet niet bij alle yoga oefeningen is de ademhaling het belangrijkste!! Je ademhaling is ook je graadmeter om, naast pijn, niet je grenzen te overschrijden.

Oh ja, ben jij nog geen gevorderde yogi en wil je graag wat meer uitleg en rust in de les om je te focussen op de houdingen? Doe dan mee met mijn Hatha Flow Yoga les of schrijf je in voor de Yoga Beginnerscursus. Deze cursus helpt je bij het begrijpen van de basishoudingen, wat de verschillende houdingen voor je lichaam doen, de verschillende soorten ademhalingen, meditaties en geeft je een introductie in de yogafilosofie.

Comments are closed.